De profetische stroomversnelling

22 maart 2023 - Delft, Nederland

Profetische Bakken

Bijzonder om de afgelopen dagen een stroomversnelling mee te maken van bijzondere gebeurtennissen. Zo ontdekte ik dat je ook profetisch kan bakken.  Al een aantal weken geleden had een lief koppel nagevraagd of ik hun ouderwetse gebakje van vroeger eens zou willen maken. Het koppel komt elke donderdag ochtend samen koffie drinken. Deze ochtend heb ik het druk, ik moet nog van alles klaar maken voor de dag zoals de soep, de gebakjes in de vitrine en nog veel meer. Toch maak ik een speciaal cake-beslag en bak het af. Over 30 minuten heb ik een afspraak met een vertegenwoordiger. Ik maak snel de gebakjes af en maak snel een foto-tje van hun taartje waar ze weken geleden een keer over begonnen was. Ik vergeet de foto te sturen. Midden in mijn afspraak met de vertegenwoordiger komt dit stel binnen. Ze verteld bij binnenkomst dat ze vanmorgen zo sterk aan mij moest denken dat ze tegen haar man had gezegd ik wil nu naar de bakker. Ik weet dat het geen donderdag is maar ik moet er nu naar toe. Vol trots laat ik ze het gebakje zien en ze zijn stomverbaasd. Ik geef er eentje weg die ze samen voor de winkel op snoepen en ze besteld er 50 voor haar verjaardag.

Profetische bemoedigen

S middag komt er een Indonesië man binnen die weer na een derde termijn contractstop een andere baan moet gaan zoeken. Ik zeg hem dat hij een andere droom in zijn hart heeft. Dat klopt zegt hij, hij wil heel graag een Indonesisch restaurant starten en hard werken. Samen komen we op het idee om bij onze buurman te vragen of hij de Balie zou kunnen overnemen.

Profetische genezen

S middags kom ik in contact met een voorganger uit Italie, ik bemoedig hem en spreek leven over zijn verlamde arm. Spreek leven over zijn gemeente.

Profetische leiderschap

De andere dag blijft de stroomversnelling. Ik wil iets in beweging zetten in Delft m.b.t. het nieuwe terrasbeleid en ik spreek de juiste persoon . Ze komt bijna nooit in mijn zaak maar vandaag heeft ze een vergadering met de KNH hierover.

Profetische herstel

S middag lukt het me om in liefde te reageren op echt een niet zo aardige reactie van de vorige voorganger waartoe we behoorden. Kortom we zijn lekker bezig. Ik reageer in liefde en merk dat zijn lelijke woorden mij niet raken.