40 dagen vasten

10 april 2023 - Delft, Nederland

Ik heb de periode vooraf gaande aan Pasen gebruikt om 40 dagen te vasten. Op as woensdag 22 februari starten ik met 40 dagen vasten. En op woensdag 5 april stopte ik mijn vasten. Als je snel kunt rekenen dan zie je dat ik stiekem iets langer dan 40 dagen heb gevast. Dat komt omdat ik het idee had om tot woensdag avond door te gaan. Die avond sloten we met onze kerk een profetische training af. Die avond liggend op de grond, onder zijn luister onder zijn aanwezigheid voelde ik een bekrachtiging die buiten mij omging. De kracht van God was zo bijzonder aanwezig.

Het vasten heb ik geoefend. Eerst een paar dagen. Toen een week. Na die week wilde ik wel eens langer proberen. Twee weken. Na de twee weken had ik de smaak te pakken en wilde langer. Drie weken. Een maand En nu een periode van 40 dagen. Het is goed om te oefenen. In mijn eerste periodes borrelde mijn inspiratie op. Maar vooral mijn inspiratie voor eten. Ik heb in mijn twee weken vasten echt enorm veel gekookt. Nu ja ik ontdekte de slowcooker en alle lekkere recepten die daar bij horen. Dat is echt niet slecht. Laat de Heilige Geest maar lekker zijn gang gaan.

De 40 dagen vasten periode die ik nu voor Pasen was gestart moet nog uitkristalliseren . Ik hou van lekker eten, maar ik kan ook heel goed niet eten. Ook daar hou ik enorm van. Daarom denk ik al weer aan de volgende momenten om te gaan vasten. Zou ik ook kunnen droog vasten. En hoe we met meer mensen zouden kunnen vasten.

Hoewel je zou denken dat ik door mijn werk als bakker constant in de verleiding zou zijn, lukt het mij om totaal niets in mijn mond te stoppen. Ook nooit het verlangen gekregen om mijn vasten eerder te verbreken. Wel merkte ik dat mijn spreken wat moeilijker ging in de laatste weken.

Wat heb ik in deze vasten periode meegekregen

* Johannes de Doper stond erom bekend om zijn vasten hij leerde zijn dicipelen te vasten marcus 2 en matheus 11:18

* https://bijbelseoverdenkingen.nl/meditaties/vasten-een-machtige-sleutel-tot-doorbraak/

* Doorbraak. in de hemelse gewesten. Daniel 10

Veel mensen vragen waarom ik vast. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Het is een verlangen in mij. En ik heb ontdekt dat ik er best goed in ben en dat ik het leuk vindt om te doen. Aan het einde van mijn vasten periode lig ik op de grond, uitgestrekt voor de Heer. De luister van de Heer drukt en drukt op me. Ik verlang ernaar om door de straten van de stad te gaan om harten te gaan openen voor Hem. Want de bruidegom gaat terug komen. Maak je klaar wil ik tegen ieder zeggen. Vul je lampen met olie. Hij komt Hij komt eraan.