Durf te vragen

8 mei 2023 - Delft, Nederland

Sinds een maand of 5 wonen Roos en Joel boven de bakkerij. Het is fascinerend om dit jonge stel tevreden te zien met een eenvoudige basis. Hun bed is geen kingsize bed maar een eenvoudige bedstede, hun keuken is een tafel met een deur erop en voor vele zou het te primitief zijn. Maar ik zie de liefde waarvan ze beide genieten van de eenvoudige dingen.

Onze keuken thuis is aan vervanging toe. Sommigen deuren hangen scheef.  We hebben er voor gespaard. Maar alles is duur in deze tijd. Zelfs bij de bouwmarkt lukt het mij niet om iets te vinden dat betaalbaar is. En er zijn nog zoveel dingen in huis die gefixt moeten worden. Door een uitgave die nodig was om een rekening van de kerk te betalen is een groot deel van het budget voor de keuken, uitgegeven.

Het is geen probleem. We geloven beide dat God altijd voorziet. We betrekken Hem in onze keuken. We vragen "Heer wilt u een keuken geven". En het grappige is dat Hij weet wat we willen. Ik hou van koken en ben gek op een borretti gasfornuis. Niet te betalen maar zo mooi. Een uurtje na ons gebed heb ik er één gevonden. Een keuken in onze style. Met een borretti gasfornuis. Een gebruikte keuken maar altijd beter en mooier dan we nu hebben. Bij de bezichtiging zegt de mevrouw dat de koelkast ook nog geen jaartje oud is.

Ik voel me gezegend. Ik wil altijd heel vrijgevig zijn in het uitdelen. Maar nu mag ik heel vrijgevig ontvangen.

God is een Vader, Hij zorgt. Ook voor mij. Het gespaarde geld kan gebruikt worden om de rest op te knappen in ons huis.