Bijbelschool

23 mei 2023 - Delft, Nederland

Dit verhaal gaat over Laura, een jonge vrouw. Ze was haar hele leven niet veel verder geweest dan de veilige omgeving van haar boerderij in Groningen. Op een dag kwam Jezus daar voorbij, ze ontmoeten Jezus en alles veranderde. Ze liet zich dopen en weide zich toe aan de zorg van haar nichtje in Geldermalsen . Voor haar een enorme stap om zover weg te zijn van de boerderij. Maar in haar geest ervaarde ze duidelijk dat God dit van haar vroeg.

Een aantal weken geleden ontmoeten we haar tijdens een training over profetie. Vanaf het begin dat we haar ontmoeten vertelde ze over het verlangen om een bijbelschool te gaan volgen. De honger in haar naar meer en het verlangen om gevuld te worden deed haar besluiten de keuze tussen twee bijbelscholen met ons te delen.

Een aantal weken later, in de auto na de kerk, op weg naar huis, vertelde mijn vrouw dat ze na een aantal weken een keuze had gemaakt voor één van de twee bijbelscholen. Tot mijn verbazing had ze gekozen voor de kleinere veilige bijbelschool in ons eigen land. Terwijl ik dacht dat God zou spreken tegen haar om naar de grotere bijbelschool in het buitenland te gaan. Voor haar keuze om de bijbelschool te volgen in eigen land was ook geloof nodig. Ze wilde dichterbij het training centrum gaan wonen, dus boden we haar een kamer in ons eigen huis aan. Ze bleef een proef nachtje slapen maar vond er geen rust over. Sterker nog ze had de hele nacht wakker gelegen. De week erna bleef het ze maar bezig houden. We adviseerde haar het los te laten en op de eerst volgende conferentie een profetisch woord te verwachten.

Ik zag haar tijdens de conferentie en tijdens een moment dat we voor mensen aan het bidden waren liep ik langs haar. Ze was achterin de kerk gaan staan. Een paar minuten daarvoor had ze tegen God gezegd ik wil hier niet alleen zijn om te ontvangen maar ik wil ook geven. Opdat moment liep ik langs haar en nodige haar uit om mee te bidden. De ene na de andere viel in de Geest na een gebed van haar. Een vrouw die uit het occultisme kwam werd diep geraakt door haar gebed. Zo goed zo scherp zo juist voor een ander kunnen bidden, het ligt volledig over haar leven. Terwijl we langs verschillende mensen lopen en links en rechts voor een ieder bidden die dat wilt, vraag ik me af of ze al meer duidelijkheid heeft over haar keuze en of haar keuze nog steeds bij die kleinere bijbelschool is gebleven. En natuurlijk hoe snel moet ik die kamer gaan opknappen die we haar hebben aangeboden.

Na deze ochtend is het pauze, net voor de tweede dienst begint spreek ik haar nog en informeer of God al gesproken heeft. We lopen de kerk uit en onderweg verteld ze me dat ze het weet. We staan op een klein parkeer plaatsje naast de kerk. Ik heb nog nooit zo moeten huilen over hoe eerlijk iemand in een gesprek kan zijn. Ze verteld me dat ze de keuze heeft gemaakt en dat ze volgende week een intake gesprek heeft dat ze vanaf het begin al wist dat ze dit moest doen maar dat ze het niet durfde om dat het zo groot is. Niemand dan God alleen heeft nog nooit zoveel in haar gezien, het was zo overweldigend dat ze bang was voor hoe groot God over haar denkt. Niet het geld dat nodig is, niet het intake gesprek maar de enorme grote gedachten van de Heer.

Tijdens de tweede dienst merk ik de Heilige Geest van zo dichtbij . Zo lief, zo sterk. Ik ervaar zoveel vreugde voor deze dochter van de Heer. Zo veel voldoening. Ik kan dan niets anders dan alleen maar genieten van hoe iemand volledig gaat durven wandelen op het pad dat God voor ze uitstippelt. Ook al is dat soms zo groot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade